דף הבית >> כללי >> חגים ומסורות
 
     פירוט הגנים
 
 
 
 
 
 
רוצה לקבל פרטים נוספים?
  אצלנו כל יום חג. תשאלו את הילדים  
   

צריך לראות את הפנים של הילדים כשהם מגיעים לגן. את השמחה וההתרגשות לקראת יום נוסף שכולו הנאה, פעילות וחוויות. בבקרים, הילדים פשוט בורחים להורים מהידיים אל הגננת כדי לקבל את הנשיבוק (נישוק וחיבוק) הקבוע של הבוקר. זה כבר מסורת, אין פלא איפוא שלילדי קידילנד כל יום הוא חג. אבל לא על זה רצינו לדבר.

 
הפעם רצינו לספר לכם על חגי ישראל ומסורת יהודית ועד כמה הילדים נהנים מהצורה בה אנחנו עוסקים בנושא כל כך חשוב.
 
כידוע, אנחנו מנצלים כל הזדמנות שרק אפשר כדי להרחיב לילדים דעת, ידע ובקיאות.
וכבר דיברנו על כך לא פעם שהדרך שלנו היא תוך כדי משחק, סיפור, פעילות חווייתית, שיחה, דיבור, שירה והצגה. כך הילדים משתוקקים לקחת חלק בהתרחשות, מפנימים את סיפור המעשה על בר-כוכבא, יציאת מצרים, אסתר, מרדכי, אחשוורוש והמן הרשע, פך השמן, מסורת הנטיעות בט"ו בשבט. ו...כן, גם על יום המשפחה, ויום ירושלים הרקע והסיפור שמאחורי יום החג.

איך מלמדים בני 3 חודשים ובני 3 שנים את אותו חומר לימוד?
הלימודים בקידילנד מתבצעים כמו ספירלה.
כלומר, בכל שנה חוזרים ולומדים על אותם חגים אם כי בצורה יותר מורחבת ומעמיקה. בנוסף, מרחיבים את מעגל החגים הנלמדים הכול בהתאמה להתפתחות הילדים וגילם.
כך כל שנה מהווה את הבסיס לשנה הבאה ובכל שנה משתכללת למידתו. עפ"י התפיסה שכושר הקליטה של הילדים מרגע צאתם לאוויר העולם הוא מדהים ובשיאו - כבר בשנתון הראשון – גיל 3 ועד 10 חודשים אנחנו מתחילים לדבר, לספר וללמד מסורת וחגי ישראל. והילדים קולטים, מפנימים ובהתאם לאופי הפעילות לוקחים חלק פעיל ופשוט "נכנסים" לתפקיד.
 
הנה מסורות וחגי ישראל הנלמדים במהלך השנה:
בראש ובראשונה כמובן.... ראש השנה, ואחריו: כיפור וסליחות (לבוגרים), שמחת תורה, חנוכה, חורף, ט"ו בשבט, יום המשפחה, פורים, פסח , יום הזיכרון, יום העצמאות, ל"ג בעומר, יום ירושלים, שבועות לסיום ואז... כמו מילות השיר על חודשי השנה: "והתחלנו את שירנו מהתחלה..." חוזרים ללמוד גם בשנה הבאה ביתר הרחבה.
 
והרווח של הילדים הוא כפול
גם לומדים על החג עצמו, הסיבה לחג, הנפשות הפועלות, המנהגים, הסיפור שמאחורי וגם נחשפים לעולם חדש של צבעים, טעמים, צורות, תחושות, תובנות. הנה דוגמא לעושר התכנים הנלמדים תוך כדי טעימת תפוח בדבש:
ילדים - מה עושים בראש השנה? אוכלים תפוח בדבש. ומה הצבע של התפוח? ירוק, אדום. ושל הדבש? חום, זהב. נכון ויש דבר נוסף שאפשר לראות בדבש... צלול, עמוק, משהו שניתן לראות דרכו. ומה הצורה של התפוח? עגול. ואם נחתוך את התפוח לשניים יהיו לנו? שני חצאים. ואם נחתוך אותו ליותר מה נקבל? פלחים. ואם נסתכל על התפוח כשהוא חתוך נראה שיש לו עטיפה שנקראת קליפה וגוף בשרני שטעמו יכול להיות חמוץ או מתוק. זה אותו מתוק כמו הדבש? לא. אם כך יש כמה סוגים של מתוק, נכון?......
וכך אנחנו יכולים להמשיך ללמד עוד ועוד תוך דיבור, שיר, מגע, טעימה, הרחה, הבנה והכל מתפוח אחד בדבש.
 
אמרנו שעוד נרחיב בעניין ההצגות
הבטחנו ונקיים אבל בדרך לא שגרתית. פשוט ניתן לאחד מכם לדבר. הנה מכתב של אחד ההורים שמסכם את הפעילות שנעשתה בחנוכה בגן:

"ברצוננו להביע את הערכתנו הרבה אל דבורקי.
סדנת חנוכה שהיתה בגן היתה פשוט מדהימה. לא חדלתי מלחייך כאשר ראיתי את בתי מאושרת ושמחה מהיצירות שעשתה ובהמשך הערב לראות אותה שרה ורוקדת את שירי חנוכה ומתגלגלת מצחוק כשדבורקי הגננת העלתה הצגה מדהימה בפני הילדים. אני חייבת לציין כי הסדנה השאירה חותם בי ובבתי"

בהערכה רבה
צחי וגלית קהלון
הורי שילת.

וזו היתה רק דוגמא אחת קצרה מיני רבות.
 




להרשמת ילדכם לגן קידילנד צריך להתקשר למשרד הרישום.
כדאי לכם להזדרז, הביקוש גדול ובחל מהגנים גדול על ההיצע

03-5746566